Блог Antique про архітектуру України

Авторський блог Antique про українську архітектуру

Одеса. Житловий флігель М. Кавассо на Маразліївській вул., 5 (кін. ХІХ ст., 1902 р.)

Posted by Antique на субота, 2 Липень 2011 р. (00:47)

Житловий флігель, вірогідно кін ХІХ ст. Надбудова третього поверху для Миколи Цезаровича Бєліковича, вірогідно арх. Д. Е. Мазиров, вірогідно 1902 р. Маразліїівська вул., 5

Будинок на карті
Стиль: історизм.

Відомі власники ділянки:

  • кін. ХІХ ст. – 1900 р. – М. Кавассо
  • 1900 р. – 1901 р. -І. Лапідус
  • 1901 р. – кін. 1900-х рр. – Микола Цезарович Бєлікович
  • кін. 1900-х рр. – до Жовтневої революції – Павло Ан. Профантер (кправляючий Гр. Дем’янович Демьянов)

Флігель розташований на одній ділянці з фасадним прибутковим будинком і його чотири частини утворюють замкнене подвір’я до якого веде вузький прохід. Таким чином на ділянці розташовано три подвір’я – те, зо утвор.є фасадний будинок, подвір’я між будинком і флігелем, і подвір’я, що утворює флігель.

Перший та третій поверхи виконані у ретроспективній течії доби модерну, також оздоблення фасаду на рівні третього поверху є ідентичним оздобленню внутрішніх фасадів головного будинку, з чого можна зробити висновок, що флігель був надбудований. Вірогідно це сталося у 1902 році, який вказується у довіднику В. А. Пилявського у якості дати побудови основного будинку.

Фасад флігеля із зовнішнього боку. (Подвір’я між будинком та флігелем).

у під’їзд флігеля ведуть чавунні сходи, які звичайно застосовуються у службових сходах

на першому поверсі вони одного типу

а на другому – зовсім іншого. Можна помітити, що сходинки теж відрізняються, тому що звичайно сходи йшли у одному комплекті.

На останньому поверсі стеля радує око ліпниною

У трете подвір’я веде інший вузький хід у якому вже немає сходів, вхід до них був з подвір’я

Трете подвір’я більш просторе, ніж попереднє…

..але сходові клітини не умістилися у будинку, вони розташовані на свіжому повітрі

Якщо у вас є питання або ви бажаєте написати відгук, то, будь ласка. заповните форму:

